گاهی اوقات نیاز به یک تغییر داریم؛ تغییری در جهت بهبود اوضاع. گاهی سکون با یک استکان چای تازه دم برطرف میشود و گاهی با پیادهروی در خیابان همیشه شلوغ و زیبای ولیعصر. گاهی نیز به تغییر بیشتری نیاز داریم! مثل یک خرید مفصل یا یک سفر راه دور.
همهی اینها بهانههایی است برای بهتر شدن حالمان. حالی که اگر خوب باشد در محیط پیرامونمان تأثیر بهسزایی گذاشته و اگر بد باشد تمام اطرافیانمان را هم درگیر میکند. این حالی که از آن سخن میگوییم فقط برای انسانها نیست. هر آنچه که ماهیت پویا و زندهای دارد، حال خوب و بد هم دارد.
چه بسا کافهها و رستورانهایی که به محض ورود – حتی بدون کوچکترین تبادل کلامی با پرسنلش – ذوق زده شدهایم و برعکس. همین حرفها در قالب مجموعههای پویای بزرگتری مانند مراکز آموزشی هم جاری است. با این تفاوت که نه تنها در حال خوب و بد متقاضیان و داوطلبان مؤثر است بلکه نسلهای تربیتیافتهی آینده را پرورش میدهند و تأثیر شگرفی در افق پیش روی هر نسلی دارند.
تعریف یک مجموعهی پویای آموزشی موفق
در یک مجموعهی پویای آموزشی میبایست تمامی اعضاء در هر پست و مقامی برای هدفی والا تلاش کنند و آن هدف چیزی جز تربیت نسل آینده نیست. نسلی که علاوه بر دانشِ علمی، توانایی خلق نیز داشته باشد تا در مسیر پرفرازونشیب زندگی هیچگاه متوقفِ بهوجود آمدن شرایط توسط دیگران نشود.
خروجی یک مجموعهی آموزشی موفق: نسل آیندهساز! نسلی که حال خوب را به یادگار از مجموعههای آموزشی کودکی و نوجوانی خود داشته باشد و بداند که وظیفه دارد در جهت گسترش و تبلیغ آن بکوشد و اینگونه حال جامعه را بهبود بخشد.
کارکنان یک مجموعهی آموزشی موفق: حال مجموعههای آموزشی صرفاً وابسته به نسل متعهد خروجی آن نیست، بلکه خود آن مجموعه و گردانندگانش نیز باید حال خوبی داشته باشند. حالی که تناسب مستقیمی با تعادل در چرخهی اقتصادی آن مجموعه دارد. از دیگر مواردی که بر حال شما و مجموعهتان مؤثرست همین است.
ورودی یک مجموعهی آموزشی موفق: زمانی که خروجیهای یک مجموعهی آموزشی موفق در جامعه بدرخشند، وقتی که کارکنان آن مجموعه حال خوبی داشته باشند، بزرگترین فرآیند تبلیغاتی جهان به کار میافتد! تبلیغات دهان به دهان. نتیجهی چنین تبلیغاتی ورودی درخشان خواهد بود. کسانی که با اهداف روشن و با دورخیز دقیق به مجموعهی شما پناه آورده و منتظر نُسَخ آموزشی و تربیتی شما میشوند.
فضای یک مجموعهی آموزشی موفق: رنگ بندی دیوارها و پردهها، بُردها و جملات نقش بسته بر روی آن، تابلوهای ورودی هر اتاق، نظم و انضباط میزهای اداری و آموزشی، لباسهای یکدست نیروها و … میتوانند مانند تارهای یک ساز سنتی خوش آوا یک ملودی هماهنگ را بنوازند.
همیار: ارتقای کمّی و کیفی: بستهای که در اختیار دارید تلاش یک نظام آموزشی است به نام پَرنا با سابقهای روشن و درخشان که قصد دارد حال مجموعهی آموزشی شما را بهتر کند تا هم به تعهد اخلاقی خود پایبند باشد و هم بتواند با تغییرات کوچکی حال شما و داوطلبان شما و نسلی که توسط شما تربیت میشوند را دگرگون ساخته و تأثیری هر چند کوچک در آیندهی این مرزوبوم داشته باشد.
هَمیار ویژهی مدیرانِ باهوش و مراکز ممتاز
هَمیار یک کپسول مولتیویتامین است. کپسولی که به مجموعهی آموزشی قوی نیروی مضاعفی میبخشد و مجموعهی ضعیف را نیرومند میکند. هَمیار آرایشگاهی است برای سروسامان دادن به مجموعهی شما. اگر شخص ژولیدهای ببینید به این معنا نیست که در شهر آرایشگاهی وجود ندارد! خیر. به این معناست که این شخص خود را به آرایشگر ماهری نسپرده است. با هَمیار خیالتان راحت است. تمامی فرآیندهای داخلی، اجرایی، آموزشی، مشاورهای و تبلیغاتی یک مؤسسهی آموزشی در یک نظام قرار میگیرد.
آموزش نیروهای اجرایی و اداری (آنها رگهای پیکرهی مجموعه هستند)
ساماندهی کادر مشاورهای و آموزشی (برترینهای این حوزه در کنار شما)
طراحی برنامهی راهبردی (نقشهی راه پیشِ رو)
کلیهی خدمات طراحی و چاپ (نام خود را بر سر زبانها بیاندازید)
مدیریت تبلیغات (صادقانه و مؤثر)
نظارت همه جانبه (کنترل کیفیت خدمات)
ایجاد سامانههای هوشمند (کاهش سازوکارهای اداری)
جانمایی و اصلاح فضای آموزشی (استفادهی بهینه از همهی فضاها)
طراحی سازوکارهای منطبق بر اصول و نظم (برداشتن تمرکز از اجرا و تکیه بر گسترش)
تعریف و اجرای فرآیندهای کمک آموزشی
برای اینکه با همکاری مهندس علی قاسمی مجموعهی خود را متحول کنید وارد صفحهی پیوستن به ما شده و فرم مربوطه را تکمیل کنید.
موفقیت از آن شما و مجموعهی شماست اگر درست انتخاب کنید.