09124308906
alighasemi101@gmail.com

معرفی رشته مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی

معرفی رشته مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی

هدف و ماهیت

برای تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص در زمینه ماشین‌های صنایع غذایی و به منظور تامین بخشی از اهداف خودکفایی در زمینه‌ی طراحی، ساخت و تولید، سرویس و نگهداری ماشین‌ها و تجهیزات و سامانه‌های مرتبط باکارخانه‌های صنایع غذایی و همچنین آموزش و تربیت کادر اجرایی کارخانه‌های تولید کننده‌ی ماشین‌های صنایع غذایی و مجتمع‌های صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، ضروری است متخصصینی برای این منظور تربیت شوند که برگزاری مقطع تحصیلی کارشناسی در رشته‌ مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی اهداف فوق را برآورده می‌سازد. رشته مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی زیر مجموعه‌ی رشته‌های مرتبط با گروه ماشین‌های کشاورزی است، یعنی صنعت نیازمند متخصصینی است که بتوانند با بکارگیری علوم و فناوری مربوط به علوم پایه‌ی مهندسی مانند مکانیک سیالات، طراحی و شبیه‌سازی ماشین‌های صنایع غذایی،کارآیی لازم را جهت طراحی، بهینه‌سازی و تعمیر و نگهداری ماشین‌های صنایع غذایی و مدیریت صنعتی کارخانه‌های صنایع غذایی کسب نماید. از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی انتظار می‌رود تا بتوانند در کارخانه‌های صنایع غذایی در واحد طراحی، بهینه‌سازی و مدیریت ماشین‌های صنایع غذایی نقش مؤثری ایفا نمایند.

توانایی مورد نیاز و قابل توصیه

 قدرت و توان جسمی خوب، صبر و حوصله، علاقه به کار در محیط‌های صنعتی، آشنایی به مواد غذایی، تسلط به دروس ریاضی و فیزیک و قدرت تجزیه، تحلیل و محاسباتی بالا از جمله عوامل موفقیت در این رشته هستند.

آینده‌ی شغلی و بازارکار

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در موارد زیر نقش و توانایی خود را ایفا نمایند:

  • به عنوان کارشناس متخصص در طراحی تجهیزات و ماشین‌های فراوری مواد غذایی
  • به عنوان مسئول فنی خطوط و کارخانه‌های تولید مواد غذایی
  • به صورت کارشناس متخصص برای کمک در امر برنامه‌ریزی، طراحی دستگاه‌ها، خطوط تولید و سامانه‌های توسعه‌ی صنایع غذایی
  • به عنوان کارشناس برای همکاری و کمک در امر اموزش وتحقیقات

دانش‌آموختگان این رشته از توانایی لازم در خصوص طراحی و ساخت ماشین‌های جدید و مورد نیاز، افزایش کارآیی و ایمنی، تعمیر و نگهداری، سازگار نمودن ماشین‌های موجود و همچنین انجام پروژه‌های تحقیقاتی و اجرایی در خصوص ماشین‌های صنایع غذایی برخوردار خواهند بود.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

در حال حاضر امکان ادامه‌ی تحصیل این رشته تنها در مقطع کارشناسی وجود دارد.

انتخاب رشته فرآیند پیچیده‌ای است که نیاز به تخصص بالایی دارد. جهت انجام انتخاب رشته‌ی دانشگاهی توسط استاد علی قاسمی با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *